Статистика
Онлайн всего: 1 Гостей: 1 Пользователей: 0
|
Главная » 2016 » Октябрь » 21 » Виховна година "Азбука шляхетності"
8:28 PM Виховна година "Азбука шляхетності" |
Приазовська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів
Урок – змагання з елементами проекту в 3 кл. Тема: «АЗБУКА ШЛЯХЕТНОСТІ»
Склала вчитель початкових класів ЗАГРЕБЕЛЬНА Т.Д. МЕТА: пояснити дітям поняття «шляхетність», вчити мистецтву спілкування, правилам етикету, виховувати життєві компетентності, розвивати вміння працювати з додатковою літературою, вчити досліджувати; виховувати шляхетність. ОБЛАДНАННЯ: книжкова виставка «В країні ввічливих наук», плакат з написом «Справжня ввічливість виявляється в доброзичливому ставленні до людей», плакат із зображенням середньовічного лицаря, зібраний дітьми матеріал: народні прислів´я про ввічливість та чемність, написані дітьми оповідання «Гарний вчинок мого друга»,, малюнки про гарні вчинки, кульки з чарівними словами, підготовлені дітьми «Правила спілкування в нашому класі», бейджики з написами команд «Лицарі», «Джентльмени» ФОРМА УРОКУ: урок-змагання з елементами проекту «Лицарі ввічливості» 1. Вступне слово вчителя: Шановні діти! Шановні гості! Сьогодні наш урок присвячено дуже важливій темі в нашому житті- шляхетності. Що ж таке шляхетність? Навіщо нам треба її вивчати і дотримуватись правил шляхетності? - Діти відповідають: Шляхетність – це мистецтво спілкування, вивчення правил етикету, ази кулінарії та хатнього господарства, вміння поводити себе в громадських місцях. Нам необхідно це знати, щоб бути вихованою, культурною людиною, бо з такими людьми жити поряд приємно, легко, почуваєш себе впевнено в любих обставинах. Ми – ще діти, але вчитися правилам шляхетності повинні змалечку. - Вчитель: Молодці! Все ви правильно розумієте. Сьогодні наш урок буде проходити в формі лицарського турніру, змагання 2-х команд «Лицарі» та «Джентльмени». Як в любому змаганні нам потрібне журі. Журі у нас сьогодні – це наші гості. 1 КОНКУРС: Розминка , або домашнє завдання Питання команді «Лицарі»: Кого в минулому називали лицарями? (В середні віки лицарями називали відважних, сміливих, мужніх воїнів, які носили лати, шолом, кольчугу, були озброєні списом і мечем. Щоб стати лицарем треба було пройти спеціальну підготовку. У 7 років хлопчиків віддавали на навчання досвідченим воїнам. Вони навчали їх їзди верхи, стріляти з лука, метати спис, володіти мечем. Крім військових наук, хлопчиків привчали дотримуватись слова, бути ввічливим і тактовним, виручати один одного, захищати слабшого). Питання команді «Джентльмени»: Яку людину ми називаємо лицарем в наші дні? (Людину безкорисливу, готову захистити слабшого, в першу чергу дівчинку і жінку, ввічливу, доброзичливу. Лицар здатен на сміливі вчинки, в його грудях б´ється благородне серце) 2 КОНКУРС: «ЛИЦАРСЬКІ МАНЕРИ» Питання команді «Лицарі»: Ми знаємо, що чоловік, заходячи в дім, знімає шапку. Звідки прийшов до нас цей звичай? (Вирушаючи з дому в далеку дорогу, лицар одягав важкі лати і шолом на голову. Але ось на шляху стоїть дім, де живуть знайомі. Переступаючи поріг, лицар знімає шолом, цим жестом він говорить: «Я тебе не боюся. Бачиш, голова моя відкрита. Я тобі вірю» Цей звичай знімати шапку залишився до нашого часу). Питання команді «Джентльмени» Звідки до нас прийшов звичай, вітаючись, знімати рукавичку? (З тих самих лицарських часів. Знявши рукавичку, лицар показував, що в його руці немає зброї, що він ставиться до зустрічного доброзичливо. В наш час знімають рукавицю при зустрічі в знак поваги до товариша. Ні в якому разі не слід вітатися сидячи, потискуючи руку, слід дивитися не кудись убік, а в очі тому, з ким вітаєшся) 3 КОНКУРС: «ДОПОМОЖИ НЕЗНАЙКОВІ» Ми вже говорили, що до поняття шляхетності входить також вміння вести себе в громадських місцях, зокрема, в театрі. Уявіть собі, що ми поїхали на виставу до театру. Театр – це завжди свято, а до свята треба готуватися заздалегідь. І не запізнюватись, щоб нікому не псувати настрій. Питання до команди «Лицарі»: за скільки хвилин до початку вистави треба приходити до театру? (30 хвилин) Як знайти своє місце? (воно вказане на квитку: ліва або права сторона, партер, бельетаж, ложа чи балкон, ряд і місце). Питання до команди «Джентльмени»: Як бути, якщо ви купили пляшку води або напою, випити не встигли, а вже пролунав третій дзвінок? (закрити пляшку і можна взяти з собою в зал). Як пройти на своє місце, якщо люди вже сидять на своїх місцях? (вибачитись, між рядами проходити обличчям до людей) 4 КОНКУРС. Молодці, до театру можна їхати. А тепер ми господині, які приймають гостей. Адже прийняти гостей – це теж наука. Зараз представник від кожної команди сервіруватиме стіл. Треба розкласти серветки, виделки, ножі, ложки, поставити тарілки. 5 КОНКУРС: «ЛІТЕРАТУРНО-ХУДОЖНІЙ» -Оповідання «Лицарський вчинок мого друга» -Прислів´я та приказки про ввічливість та чемність. -Малюнки про доброту, добрі вчинки. 6 КОНКУРС – КОНКУРС КАПІТАНІВ: «ЛИЦАРІ СХРЕСТИЛИ ШПАГИ» - Ти йдеш з товаришем по вулиці. Він призупинився і привітався з незнайомою для тебе людиною. Чи потрібно тобі вітатися з нею? (так, особливо якщо це доросла людина) - Ти часто зустрічаєш людину, але незнайомий з нею. Чи потрібно тобі з нею вітатися? (так) - Відвідуючи хворого товариша, не затримуйся надовго, тому що… - Розповідаючи про щось цікаве, не розмахуй руками, тому що… - Назустріч чоловікові йде жінка. Хто першим привітається? (молодший зі старшим, чоловік із жінкою, але руки вони першими не подають). - У дверях школи ви зустрілися з однокласницею. Хто першим привітається? (хто краще вихований)
ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ: Вчитель: А тепер пропоную виробити «Правила спілкування в нашому класі» - Будемо завжди ввічливими, привітними і доброзичливими, з повагою ставитимемося до співрозмовника, ніколи не будемо перебивати тих, хто говорить. - Будемо вчитися допомагати товаришам словом і ділом. - Запам´ятайте: не ввічливо багато говорити про себе, перебивати співрозмовника. - Не розмовляйте без потреби голосно, не вживайте грубих слів. - Не завдавайте людям шкоди словом. - Намагайтеся ввічливо попросити і ввічливо відмовити, не образивши людину своєю гордістю. - Вчіться відчувати настрій співрозмовника, його ставлення до ваших слів. Намагайтеся не виявляти свого поганого настрою. - Використовуйте у спілкуванні звертання і ввічливі слова. - - закликаю всіх хлопчиків ввічливо ставитися до дівчаток і всім пам´ятати: МИ ВСІ – БРАТИКИ І СЕСТРИЧКИ. ВЧИТЕЛЬ: Які ввічливі слова ви знаєте? (діти говорять, вчитель записує їх на повітряних кульках) ВЧИТЕЛЬ: Зараз ми відкриємо двері нашого класу та випустимо ці слова по всій школі, в інші класи. Нехай усі діти знають, як багато добрих слів ви знаєте, хай усім від цього стане приємніше, веселіше .(Діти розносять повітряні кульки по початкових класах зі словами : «Дозвольте, будь ласка, поселити це чарівне слово у вашому класі. Використовуйте його у своєму житті»)
ЖУРІ ПІДВОДИТЬ ПІДСУМКИ ЗМАГАНЬ, ОГОЛОШУЄ ПЕРЕМОЖЦІВ.
|
Категория: Виховна робота |
Просмотров: 1036 |
Добавил: Tamara
| Рейтинг: 0.0/0 |
|
|